Ekskursija uz ZOO un ne tikai

13.decembrī 4.klases skolēni devās savā pirmajā ekskursijā lielā klases kolektīva sastāvā. Ieskatoties www.tezaurs.lv, noskaidrojām, ka ekskursija ir kolektīva kādas vietas, muzeja, izstādes u. tml. apmeklēšana, bet ekskursanti ir cilvēku grupa, kas piedalās šādā apmeklējumā. Mūsu ekskursijas mērķis bija piedalīties ZOO skolas nodarbībās: „Dzīvnieki Latvijas dabas ainavās” un „Dzīvnieki pasaules dabas ainavās”, apmeklēt lidostu Rīga un tad izbaudīt Ziemassvētku noskaņu un paēst vakariņas atpūtas kompleksā „Lido”.

 

ZOO

ZOO ieradāmies plkst.11.00, sadalījāmies divās grupās, katrai grupai bija savs ZOO skolas skolotājs. Skolēniem, kuri piedalījās nodarbībā par dzīvniekiem pasaules dabas ainavās, tika izdalītas darba lapas un karte ar 5 dzīvniekiem, viņiem bija jāatrod norādītie dzīvnieki, jāieraksta, kā tos sauc, jāsaskata dzīvnieka pielāgojumi un jānosaka dabas ainava, kurā šie dzīvnieki ir sastopami. Grūtības sagādāja sadalīšanās grupās, bet, kad tas tika izdarīts, uzdevumu izpilde varēja sākties. Emīlijas, Mikus un Elana grupai ZOO teritorijā bija jāsameklē ziemeļbriedis, pelēkais ronis, iguāna, lūsis un nīlzirgs; Ernests, Zane un Aleksis meklēja balto pūci, žako, lūsi, žirafi un roni; Anna, Regnārs un Markuss S. raksturoja žirafi, lūsi, ziemeļbriedi, žako un nandu; Rainers, Ronijs un Ance vēroja žirafi, surikatu, balto pūci, ziemeļbriedi, lūsi un roni; Estere, Rodrigo un Edgars analizēja krēpjaino vilku, pelēko roni, žirafi, iguānu un pūci; Emīls, Roberts un Paula pievērsās nandu, kamielim, pūcei, nīlzirgam un zebrai. Uzdevuma izpildei tika dotas 30 minūtes. Kad skolēni paziņoja, ka uzdevums ir paveikts, visi devās uz ZOO mācību telpu un vēlreiz analizēja to, ko paši bija novērojuši. Tad skolēni drīkstēja pieskarties gekonam un šņācošajam prusakam, trešo dzīvnieku neparādīja, jo ZOO mācību telpas dežurantei nepatika skolēnu skaļā uzvedība.

Skolēni, kuri piedalījās nodarbībā par dzīvniekiem Latvijas dabas ainavās, risināja vairākus uzdevumus – atpazina dzīvniekus dažādās Latvijas dabas ainavās gan pēc to nosaukumiem un attēliem, gan arī pēc to izdvestajām skaņām. Devāmies dzīvniekus aplūkot arī zoodārza teritorijā, kā arī debatējām, kura Latvijas dabas ainava - pļava, mežs vai purvs - ir labāka.

 

Kā ZOO nodarbības vērtē skolēni?

Ksenija: „Man patika ZOO, jo man patīk dzīvnieki.”

Mikus: „Man patika meklēt dzīvniekus. Bija jautri pieskarties gekonam un šņācošajam prusakam.”

Marta: „Es pirmo reizi redzēju čūsku, kas nomet ādu.”

Edgars: „Bija interesanti uzdevumi, daudz skrējām, kaut ko arī uzzināju.”

Raivo: „Tropu mājā bija interesanti dzīvnieki. Man patika čūskas. Patika, kā pāvs staigāja pa parku.”

Kristians: „Man visvairāk patika lauva.”

Elans: ”ZOO es uzzināju, kur dzīvo nīlzirgi, viņi ir tik lieli un smagi! ”

Rihards L.: „ZOO redzēju pūci, kas var pagriezt galvu par 280o.”

Amanda: „ZOO man patika, es redzēju daudz dzīvnieku. Man patika pāvs. Tad, kad es ieraudzīju čūsku, es mazliet sabijos. Mēs bijām ZOO skolā un redzējām dzīvu ezīti.”

Estere: „Man ZOO patika, jo es redzēju daudzum daudz dzīvnieku. Man patika iguāna. Man bija bail no šņācošā prusaka, ko mums rādīja.”

Dans: „ Man patika tropu māja. Mums stāstīja par Latvijas ainavām un dzīvniekiem, kuri tur dzīvo.”

Rodrigo: „Man bija garlaicīgi.”

Katrīna Kate: „Man ZOO patika, ka mūs pamācīja par dabas ainavām.”

 

Lidosta RĪGA

Lidostā mums bija jābūt plkst. 14.15. Lai varētu piedalīties lidostas apskatē, mums bija jāuzvelk drošības vestes ar uzrakstu VISITOR/ VIESIS, jāpielīmē vestes kreisajā pusē uzlīme ar vārdu un uzvārdu, un tikai tad ekskursija pa lidostu varēja sākties. Izejot cauri drošības kontrolei, devāmies uz lidostas autobusu, lai apskatītu teritoriju, ko sauc par peronu. Perons ir sadalīts dažādu krāsu joslās, pa kurām brauc tikai transports, kurš to drīkst šajā joslā, ievērojot noteikumu, ka lidmašīnas ir svarīgākās uz perona un ka tām vienmēr ir priekšroka.

Kādas ir skolēnu domas par lidostas apmeklējumu?

Estere: „Man lidostā patika iet cauri pārbaudei. Esmu jau to darījusi, bet šī bija pirmā reize vienai pašai. Man patika vērot, kā paceļas lidmašīnas. Šķiet, es redzēju lidmašīnu, ar kuru es biju lidojusi.”

Paula: „Man patika lidostā braukt ar autobusu pa peronu un skatīties uz visām lidmašīnām, redzēju lidmašīnu Igaunijas karoga krāsās.”

Dans: „Lidostā mums stāstīja par drošību, par to, kāpēc drīkst pārvadāt tikai suņus un kaķus. Es redzēju lidmašīnas Latvijas un Igaunijas karoga krāsās. Man patika.”

Kristians: „Man lidostā patika, ka mūs pārbaudīja. Man patika lidmašīnas.”

Amanda: „Man likās, ka skaistākā ir Latvijas lidmašīna. Man bija bail tad, kad man bija jāiet cauri kontrolei. Mani pārbaudīja ar tādu ierīci. Mēs braucām pa peronu un redzējām lidmašīnas paceļamies. ”

Rihards L.: „Tuvumā lidmašīnu redzēju pirmo reizi. Man patika iziet caur skeneri. Patika braukt ar lidostas autobusu.”

Raivo: „Bija forši, ka es lidostā ieraudzīju Dairi Bertānu. Es redzēju daudz foršu lidmašīnu. Mēs izbraucām pa visu peronu. Tur bija arī privātās lidmašīnas. Nodarbība lidostā bija forša.”

 

LIDO

Pēc lidostas apmeklējuma devāmies uz LIDO, lai apskatītu rotājumu daudzveidību un lai paēstu. Skolēni atzina, ka LIDO visiem garšoja ēdiens, bet neapmierināja cenas. LIDO apmeklējums bija īsta sociālo prasmju mācībstunda, jo, lai gan skolotājas un mammas bija tuvumā, skolēniem pašiem bija jāizvēlas ēdiens, ko var atļauties, proti, bija jāpārzina savas finanses. Kad skolēni devās uz suvenīru veikaliņiem, viņi apskatījās cenas un tad paši izvērtēja, vai konkrēto lietu ir vērts iegādāties.

Pēc vakariņu paēšanas sākās mājupceļš, kas bija diezgan skaļš. Uz jautājumu – Kā jums patika ekskursija? – tika atbildēts šādi: „Man ekskursija patika, nepatika troksnis.”; „Kopumā man ļoti patika, jo es varēju atpūsties no skolas. Man bija interesanti un ļoti jautri.”; „Mans vērtējums ir normāls.”; „Man ļoti, ļoti, ļoti, ļoti patika.”, „Bija labs šoferis. Autobusā mēs bijām jautri, priecīgi un laimīgi.”, „Man nepatika, ka autobusā daži kliedza, bet tāpat šī ekskursija bija pati labākā.”

Ekskursija tika finansēta no projekta "Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai"  līdzekļiem, tāpēc skolēniem bija jāmaksā tikai 1,50 EUR par lidostas apmeklējumu. Paldies Paulas Denīzes un Emīlijas mammai par atbalstu jauno ekskursantu pieskatīšanā!

 

Teksts un foto – Monta Brīnuma un Ilga Penka, 4.kl.audzinātājas