Notikumu apskati

Šogad mēs, 12. klases skolēni, piedzīvojām vienu no īpašākajiem momentiem vidusskolēna dzīvē - 22. februārī ikkatrs saņēmām Rūjienas vidusskolas 96. žetonu. Apzinīgi gatavojāmies šim vakaram vairākus mēnešus, lai ne tikai pienācīgi apsveiktu vecākus, skolotājus un saņemtu žetonu, bet arī priecētu visus klātesošos ar izrādi.

Gatavošanās process, godīgi sakot, bija piņķerīgs. Rūpīgi plānojām katru soli un iznācienu, neskaitāmas stundas pavadot mēģinājumos vai gatavojot pārsteigumus, kas viens pēc otra atklājās vakara gaitā. Viens no tiem bija skolotājiem veltīta dziesma ar mūsu pārveidotiem vārdiem kā pateicība par to, ka viņi vienmēr ir bijuši ar mums. Tieši viņi mūs motivē turpināt un darīt, un mēs vēlamies, lai Rūjienas vidusskolas skolotāji neaizmirst, ka viņi ir paši labākie - mūsu atbalsts un spēks.

Lielākais izaicinājums noteikti bija lugas iestudēšana, jo nepieciešams visu iesaistīto personu ieguldījums, lai rezultāts būtu baudāms gan skatītājiem, gan dalībniekiem. Ja mēs, divpadsmitie, kaut ko darām, tad kārtīgi, tādēļ pacēlām latiņu augstāk un izvēlējāmies detektīvlugu angļu valodā, kuru pārtulkojām un sagatavojām paši. Vienā brīdī domājām, ka esam pārvērtējuši savus spēkus un jāliek punkts visam iesāktajam, jo nebija progresa. Likās, ka izrāde būs ne šis, ne tas. Nepabeigtības sajūta mūs nepameta pat pēdējā nedēļā, taču nepadevāmies un turpinājām, kaut gan aizķeršanos bija vairāk, nekā paredzēts. Spriežot pēc smiekliem zālē izrādes laikā, atzinīgiem vērtējumiem pēc tās un pašu dalībnieku labsajūtas, viss noritējis samērā veiksmīgi.

Viennozīmīgi dalība šajā pasākumā atklāja katru 12. klases skolēnu kā personību, parādot vēl neredzētas vai neizzinātas šķautnes ne tikai skatītājiem, bet arī pašiem klasesbiedriem, kaut gan vienmēr šķitis, ka 12 gadu garumā viss iepazīts. Tomēr mēs katrs esam noslēpums, kuru turpināsim atklāt. Vai varbūt arī nē, tas katra paša ziņā.

12.klases skolniece

Liene Ratniece

Erasmus+ programmas skolu apmaiņas partnerības projekta Eiropas mantojums - atzinība, cieņa, tolerance (Heritage in Europe - Appreciation, Respect, Tolerance) ietvaros no 10. līdz 16. februārim Rūjienas vidusskolas skolotājas Anda Deksne, Māra Guna Dreimane un Marika Glušonoka kopā ar 10.klases skolnieci Sabīni Bezkorovaini un 11.klases skolniecēm Zandu Martu Bāliņu un Kristu Āboltiņu devās uz Spāniju, lai iepazītu spāņu kultūru, dabu, cilvēkus.

Lasīt tālāk: Viesošanās Spānijā – lēciens pavasarī

Jau otro gadu Latvijā notiek Nacionālā skaļās lasīšanas sacensība, Rūjienas vidusskola tajā piedalās pirmo reizi. Iespēja piedalīties ir 5. un 6. klašu skolēniem. Pirmās kārtas konkursam jānotiek savā skolā vai bibliotēkā. Mēs, Rūjienas vidusskolas aizrautīgie 5.a klases 22 lasītāji, devāmies uz pilsētas bibliotēku, lai ar savu lasītprasmi iepriecinātu gan sevi, gan žūriju: Maiju Jostsoni, Ilonu Dukuri, Žannu Bergmani un klases audzinātāju Ingunu Kūķi.

Gatavošanās skaļajai lasīšanai sākās ar grāmatas izvēli, tad sekoja fragmenta meklēšana un izvēle, pēc tam lasīšana. Praktizēšanās skaļajā lasīšanā notika gandrīz mēnesi, kad atlika brīvs brīdis, tad tika lasīts teksts, domāts par dikciju, emocionalitāti un spēju aizraut klausītāju. 5.a klases skolēni apliecināja, ka viņiem patīk dažādība, jo skaļās lasīšanas ceļojumā ieklausījāmies gan  Džefa Kinnija „Grega dienasgrāmatā”  (šo grāmatu bija izvēlējušies 4 skolēni), gan Dino Budzati  „Slavenajā lāču iebrukumā Sicīlijā”, gan autoru kolektīva „Ilustrētajos spoku stāstos”, gan Kventina Bleika „Džordža brīnumzālēs” u.c. Starp pusaudžiem iecienītajām grāmatām bija arī latviešu autoru darbi, piemēram, Māra Runguļa „Sniegacilvēki”, Dainas Ozoliņas „Izglābt vasaras brīvlaiku” un Zentas Ērgles „Mūsu sētas bērni”. Viens skolēns bija izvēlējies pusaudžu literatūras klasikas darbu - Astrīdas Lindgrēnas „Brāļus lauvassirdis”.

Pasākums bibliotēkā atklāja, ka 5.a klases skolēniem kā lasītājiem ir atšķirīgs lasīšanas līmenis, atšķirīgas uzstāšanās prasmes, atšķirīga uztraukuma pārvarēšanas prasme, tomēr ikviens ar savu priekšlasījumu galā tika ļoti labi, pirms tam pastāstot žūrijai, kāpēc izvēlējās šo grāmatu un kā sevi vērtē kā lasītāju. Žūriju iepriecināja skolēnu godīgi humorīgā atzīšanās, ka lasa tad, kad ir iedvesma, kad nav, ko darīt, kad mamma liek, kad skolotāja prasa, kad grāmatas izlasīšana ir izdevīga darījuma sastāvdaļa. Īpašības vārdus – slinks, izvēlīgs, labs, neregulārs, viduvējs, priecīgs – 5.a klases skolēni izmantoja, lai raksturotu sevi kā lasītāju.

Kad fragmentu lasījumi bija galā, žūrija aizgāja apspriesties, bet skolēniem pilsētas bibliotēkas darbinieces bija sagatavojušas nelielu, garšīgu cienastu.

Beigās visi saņēma grāmatzīmes ar teicienu: „Lasīt grāmatu ir kā aizbraukt pie draugiem – no sākuma nesaproti, kas notiek, vēlāk nevari atvadīties.”

Ceļa zīmi uz Reģionālo finālu Valmieras bibliotēkā saņēma Alīne Ķīkule, Salvis Kristaps Pētersons un Armands Varnass.

Paldies Maijai Jostsonei, Rūjienas pilsētas bibliotēkas vadītājai, par sadarbību.

Teksts: Ilga Penka, latviešu valodas un literatūras skolotāja

Foto: Inguna Kūķe, 5.a klases audzinātāja

Līdzsvara vingrinājumi pirms došanās pa slidenajām ietvēm uz pilsētas bibliotēku.