09.09.2021. - 6.klase ekspedīcijā

Ekspedīcijas ir viena no tām lietām skolas dzīvē, ko var īstenot tikai tad, kad sevī atklāj tādas īpašības kā apņēmību, neatlaidību, radošumu, izziņas un piedzīvojumu kāri. 6. klases skolēniem piemīt šīs īpašības,  tāpēc 9. septembrī -  saulainā, siltā atvasaras dienā - devāmies ekspedīcijā, kas sastāvēja no pārgājiena un lāzerparka apmeklējuma.

            Ekspedīcijas mērķis bija veicināt fiziskās aktivitātes un savstarpējo saliedētību un iepazīt Latvijas dabu.

Ekpedīcijas sākumā skolēni sadalījās grupās, ievērojot saskaitīšanās principu “1., 2., 3., 4.” Pēc sadalīšanās komandās 6.klases skolēni izdomāja savu komandu nosaukumus: “Lidojošie zābaki”, “Spicie”, “Sliekas’, “Trakie ekspedīcinieki”. Kad komandas bija dabūjušas sev vārdu, skolēni saņēma uzdevumus, kas jāveic 6 km garajā pārgājienā pa Abula dabas takas kreiso krastu, un tie bija “Paņem acis rokā!”, “Mēles locīšana”, “Noķer mirkli!”, “Ūdens ceļojums no saujas saujā”. Veicot 1.uzdevumu, bija jābūt ļoti vērīgiem un jāierauga 12 fotoorientieri; uzdevums “Mēles locīšana” prasīja skolēnu iesaisti takā izvietoto tekstu skaļā izlasīšanā gan latviešu, gan angļu valodā, uzdevums “Noķer mirkli!” ļāva skolēniem attīstīt savu radošumu un izdomāt, kā uzņemt foto, kas atbilst nosaukumam – sadarbība, augstāk par zemi, prieks, draudzība, izpalīdzība. Pēdējais uzdevums “Ūdens ceļojums no saujas saujā” tika veikts vietā, kur Abuls ietek Gaujā. Skolēni ūdeni nodeva no saujas saujā, un tā tas aizceļoja līdz maisiņam, kas vēlāk saglabāts un sasaldēts, lai to izmantotu ūdens kvalitātes analīzēm dabaszinību stundās. Pārgājienā laikā, vērojot savus skolēnus, redzējām, cik atbrīvoti viņi bija – skrēja pa taku, kāpa kokos, līda zem koku saknēm, šūpojās uz tiltiņa, meklēja sēnes, viņi bija kustīgi, skaļi un priecīgi. Viņi pat nenojauta, ka ir piedalījušies 2.5 h ilgā treniņā svaigā gaisā. 

Kad pārgājiena uzdevumi bija galā, devāmies uz autobusu, lai brauktu uz Lāzerparku.  Kāpēc ekspedīcijai izvēlējāmies Lāzerparku? Pavisam vienkārši – attālinātais mācību process ir ietekmējis klasesbiedru sadarbības prasmes un ieraksts uzņēmuma "SHOOTER" lāzerparks mājaslapā mūs uzrunāja. Mēs noskaidrojām, ka Lāzerparkā tiek spēlēta moderna jauno tehnoloģiju spēle - lāzertags, (angliski - lasertag), ka tā  ir komandas spēle un lielisks veids aktīvai atpūtai dabā, ka tā nav traumatiska un to neietekmē laika apstākļi. Spēlējot Lāzertagu, skolēni iepazina tehnoloģijas, pilnveidoja sadarbību un stratēģisko domāšanu, jo spēlē tika imitētas kaujas. Katrs skolēns lāzertaga laukumā pavadīja 60 min. Kāds emociju izvirdums bija pēc katras izspēlētās spēles, to juta visi, kas piedalījās ekspedīcijā.

            Martas mamma 6.klases skolēniem bija sagādājusi pārsteigumu – divus lielus kliņģerus, kas ar gardu muti tika apēsti starplaikos starp spēlēm.

Kā skolēni vērtē ekspedīciju?

“Man patika ekspedīcija. Lazertagā bija jautri.” (Edgars)

“Man patika staigāt, smelt ūdeni. Lāzertagā patika skriet, šaudīties, slēpties. Man patika, ka mana mamma arī bija tur.” (Estere)

“Man patika pārgājiens, jo varēju izbaudīt dabu, pavadīt vairāk laika ar draugiem. Lāzertagā īsti nesapratu, kas jādara. Pēc pārgājiena sāpēja kājas.” (Ksenija)

“Man patika meklēt fotoorientierus. Man patika izskrieties. Kliņģeris bija gards.” (Paula Denīze)

“Man patika pārgājiena uzdevumi un skaistie skati, bet nepatika, ka tik maz bija jāiet. Lāzertagā man patika skriet un šaut.” (Ance)

“Pārgājiens bija interesants. Ļoti interesanti uzdevumi. Man ļoti patika ūdens uzdevums. Lāzertagā biju 2.reizi, patika strādāt komandās. Bija ļoti, ļoti interesanti.” (Zane)

“Man patika pārgājiens, jo bija jāiet pa kalniem. Lāzertagā patika šaudīties, noteikti gribētu vēl.” (Sintija)

“Man patika meklēt fotoorientierus. Mn patika vinnēt lāzertagā.”(Rihards M.)

“Visforšākā un jautrākā daļa bija tad, kad mums bija no plaukstas plaukstā jāpadod ūdens līdz maisiņam. Man ļoti patika lāzertags – es tajā biju viena no labākajām. ” (Marta)

“Man patika svaigais gaiss un pārgājiena uzdevumi. Man patika lāzertaga uzdevumi, tikai nepatika, ka šāva caur sienu. Man patika sadarboties ar draugiem.” (Kristofers)

“”Bija interesanti pildīt pārgājiena uzdevumus, lāzertagā patika parastā spēle, nepatika karogu spēle. Bija lieliski, ka iemācīja tēmēt.” (Patrīcija)

“Pārgājiens un lāzertags bija foršs un interesants, un aizraujošs.” (Roberts Z.  un Kārlis)

“Pārgājiens bija ļoti interesants. Mūsu grupa bija ļoti jautra. Mēs visu laiku jokojāmies. Lāzertagā bija jāizdomā plāns, lai uzvarētu. Man lāzertags likās ļoti jautrs, jo visi skrēja un smējās. Man ļoti patika lāzertags.” (Dans)

“Bija patīkami staigāt pa mežu. Man ļoti patika lāzetags.” (Olivers)

“Man nepatika, ka lāzertagā krāpās.” (Rainers)

“Man patika pārgājiens, jo varēja skriet un pētīt dabu. Lāzertagā nepatika, ka man šāva caur sienām.” (Aleksis)

“Pārgājiens bija interesants, bija jautri līst saknēs. Lāzertagā visvairāk man patika šaudīties un slēpties aiz sienām.” (Raivo)

“Pārgājiens bija interesants. Man patika, ka es biju kapteinis. Man patika sadarboties. Lāzertagā man patika, kā tika sadalītas komandas, bet nepatika, ka varēja šaut caur sienām. Lāzertags bija foršs.” (Regnārs)

“Interesants pārgājiens pa meža takām. Forša kompānija un kārtīgs sports. Lāzertags bija forša spēle – visi domājām taktiski, lai uzvarētu.” (Gustavs S.)

“Pārgājienā bija ilgi jāiet, bija forši, varēja atpūsties un paēst. Lāzertagā mūsu komanda vinnēja 3 reizes.” (Roberts B.)

“Man patika skriet pa kalniem lejā. Man patika Abula upes straume. Man patika spēlēt lāzertagu.” (Kristians)

“Man patika kāpt kokos. Lāzertagā man patika šaut ar ieroci, skriet un domāt.” (Gustavs M.)

“Man patika pārgājiens, jo nebija jāiet pa šoseju vai ceļa malu. Man nepatika, ka puse no komandas, kurā biju es, aizklīda prom. Lāzerparkā man patika gan šaudīties, gan atpūsties. Nākamajā ekskursijā es noteikti gribētu lāzerparku.” (Elizabete)

“Man patika pārgājiens, tikai kājas sāpēja no kalniem. Es vēl gribētu šādu pārgājienu. Lāzertags bija interesants, bet daudzi krāpās. Es gribētu vēl lāzertagu, tikai 5:5.” (Rihards L.)

“Mēs gājām gar Abulu. Man bija mizas vairogs, ko vēlāk aizmetu. Lāzertaga beigās iemācījos šaut.” (Elans)

“Man garšoja kliņģeri. Man patika, cik daudziem es trāpīju lāzertagā.” (Amanda)

“Man patika ekspedīcija, jo mēs bijām kopā ar klasi. Vēl man patika ar rokām padot ūdeni. Interesanti bija nofotografēties ar grupu. Lāzertagā bija interesanti sadarboties. Man nepatika, ka bija daudz jāskrien. Ekspedīcijā varējām izbaudīt jauko laiku.” (Kate)

Paldies Martas un Esteres mammai par atbalstu veiksmīgai ekspedīcijas norisei. Paldies šoferim Dzintaram. Paldies skolai un novada pašvaldībai par finansiālu atbalstu.

 

Teksts un foto: 6.kl. audzinātājas Ilga Penka un Monta Brīnuma