2011./2012.m.g.

 

21. maijs bija saulaina un karsta  diena. Mēs visi sapņojām par vasaru un brīvlaiku, bet tas mums bija jānopelna. Šīs dienas vakarā, plkst.19.00, mūs sagaidīja kārtējais atspēles koncerts, kuru gaidījām ar nepacietību, prieku un nelielu uztraukumu. Atspēles koncerta tēma bija „Mans vasaras sapnis’’.

Koncertu iesākām ar dziesmu vasarīgās noskaņās, kuru papildināja mūsu vasaras sapņi. Šeit ir mūsu sapņi - Rebekas vasaras sapnis ir aizbraukt ar Alisi uz Burtniekiem, uz kristīgo nometni. Satikt jaunus draugus. Priecāties par vasaras siltumu un krāšņo, dzelteno pieneņu pļavu.

Puķu smarža uzmundrina pastaigāties ar draugiem. Draugi atgādina, cik dzīve ir krāšņa. Ugunskurs atgādina Līgo vakaru. Ūdens čalas - peldēšanos. Krāsas atgādina, cik vasara ir koša. Tā vasaru iztēlojas Elīza.

Renāra vasaras sapnis  ir aizbraukt uz Ungāriju un satikties ar draugiem.

Solvita vēlas aizbraukt uz Angliju un satikt savu brāli  un māsu.

Samanta P.: Vasara ir skaista un silta. Vasarā es varu atpūsties un jauki pavadīt laiku. Vasarā es vēlos, lai mana dzimšanas diena notiek uz kuģa. Vēl es vēlos redzēt katru dienu skaistas un skaidras debesis, lai nelītu lietus. Ar nepacietību es gaidu Jāņus. Tā es vēlos pavadīt vasaru - ar ģimeni un draugiem.

Dairis: Es vēlos, lai vasarā kristu no debesīm milzīgi saldējumi. Vēl es gribētu, lai zivis lēkātu un putni čivinātu visu dienu. Es vēlos šādu vasaru.

Alise: Mans vasaras sapnis ir aizbraukt uz kristīgo nometni un satikt savus draugus, kurus satiku pagājušajā gadā. Vēl es sapņoju aizbraukt uz Ventspili. Ceru, ka šī vasara būs jautra.

Loreta: Šīs jaukās vasaras smaržas, kas vilina tevi tur, kur nevari tikt. Tu vēlies nogulties zaļajā zālē un rādīt ar pirkstu uz mākoņiem. Tu vēlies skriet pa ziedu pļavu. Tu gribi, gribi, bet tas ir jānopelna. Tev ir jānopelna brīvlaiks.

Samanta E.: vasara ir kā zieds - vēl neatplaucis, vēl neatklāts, vēl nesaprasts,

tu to katru dienu atklāj vēl vairāk un saproti, cik tajā ir daudz brīnumu,

tu to piepildi ar laimi, prieku un jautrību, lūk, šāds ir   mans vasaras sapnis.

Norberts:

Mans vasaras sapnis

Kā draugu čalas,

Kā upes viļņi,

Kā garšīgais saldējums,

Kā saule debesīs,

Kā vējš koku galos,

Lūk, tāds ir mans vasaras sapnis.

Samanta Daiga:

Ziedu smarža mudina,

Putnu balsis mundrina,

Saules stari izkrāso.

Krāšņo pļavu iedvesma

Ļauj tev ieiet vasarā -

Sapņu pilnā vasarā.

Tā spēj tev dot,

Ko vēlētos tu pasakā.

Lāsma Amanda:

Ir vasara koša kā pasaka.

Ir zeme tik skaista kā vasara.

Tā vasara gaišā un jaukā,

Tā zeme koša un daiļā,

Kur izpausties es varu.

Diāna :

Vasara kā mākonītis balts,

Vasara kā puķīte skaista,

Vasara kā krāsains sapnis,

Kuru vēlies tu un es.

Vasara kā varavīksne krāšņa,

Tik krāšņa kā spožākā zvaigzne naktī.

Vasara ir kā sapnis,

Kurā vēlies būt brīvs kā putns,

kurā tu vari smaidīt, priecāties, lēkāt un darīt, ko vēlies.

Vasara ir kā zemene -

Salda un garšīga.

Vasara ir īstākais sapnis, ko tu vari vēlēties.

Skolotāja I. Plauka mūsu koncertu nobeidz ar runu, ka mēs esam izauguši un spēlējam daudz labāk nekā iepriekšējos gadus. Tikai mums jākļūstot nopietnākiem un jāpilda mums uzdotie uzdevumi.

Nu jau tas ir aiz muguras, un visi varam mierīgi nopūsties un sagaidīt ilgi gaidīto vasaru, jo nav aiz kalniem jauns mācību gads ar spēlēšanu un jaunām dziesmām. Tāpēc pievienojamies dziesmas vārdiem:

“Ir pasaule daiļa kā dāvana dota

Ikkatram, kam dziesma kā draudzene mīļa.

Ar dziesmām augam kā stādi pret gaismu,

Šīs dziesmas mūs sargā, un dziesmas dod draugus.”

 

 

2012. gada 28. aprīlī ar krāšņu un pārsteigumiem pilnu apbalvošanas ceremoniju uz kuģa “Romantika” klāja noslēdzās nu jau otrais erudīcijas konkurss 5.-9. klašu skolēniem “Zvaigžņu klase”- zinātkārajiem, tehnoloģijas mīlošajiem, “filozofiem” un “prātvēderiem”. To organizēja Apgāds Zvaigzne ABC sadarbībā ar prāmju līniju Tallink, žurnālu “Ilustrētā Junioriem”, SIA “Ambez puzzle”, iZvaigzne, Dailes teātri, piedzīvojumu parku “Mežakaķis” un atrakciju parku “Tarzāns”.

Uz kuģa klāja bija sapulcējušies labākie no labākajiem. Ar skaļām ovācijām un aplausiem tika sveikti visi pirmo sešu vietu ieguvēji.

5. – 6. klašu grupā:

1. vieta Iecavas vidusskola 6.a klase
2. vieta Iecavas internātpamatskola 5.c klase
3. vieta Cēsu pilsētas Pastariņa sākumskola 6.a klase
4. vieta Alūksnes novada vidusskola 6.a klase
5. vieta Gulbenes 2. vidusskola 5.b klase
6. vieta Rūjienas vidusskola 6.a klase

Konkursa mērķis bija veicināt skolēnu lasītprasmi, interesi par mācību priekšmetiem, padziļināt skolā iegūtās zināšanas un izmantot dažādus uzziņas avotus un tehnoloģiskos risinājumus mācību procesā. Konkurss norisinājās divās vecuma grupās: 5. – 6. klašu skolēniem un 7. – 9. klašu skolēniem. Erudīcijas konkursā “Zvaigžņu klase” bija pieteikušās gan klases no mazām lauku un pilsētu skolām, gan ģimnāzijām. Kopā konkursā reģistrējās 351 klase ar 8775 skolēniem.
Lai iegūtu galveno balvu – ceļojumu visai klasei ar prāmi uz Stokholmu – skolēni nesavtīgi veltīja konkursam gan savu brīvo laiku pēc stundām, gan brīvdienas, lai stundām ilgi sēdētu bibliotēkās starp grāmatu kalniem un interneta mežiem, meklējot atbildes uz āķīgajiem organizatoru un sadarbības partneru jautājumiem. Četrās kārtās, kas tika veltītas latviešu valodai un literatūrai, eksaktajām zinībām, svešvalodām, kā arī vēstures, mākslas un sociālajām zinībām, skolēni atbildēja kopumā uz vairāk kā 80 teorijas jautājumiem, 20 sadarbības partneru jautājumiem un izveidoja 4 dažādus radošos darbus. Veidojot radošos darbus, skolēniem bija iespēja domās aizceļot uz savu sapņu zemi, veikt kādu sarežģītu eksperimentu, kā arī kļūt par reklāmas un mārketinga guru un izveidot reklāmas plakātu grāmatai.

Uz konkursa noslēguma pasākumu bija sabraukušas 12 klases no visas Latvijas. Pavadot saulaino sestdienas pēcpusdienu uz kuģa “Romantika” klāja, pasākuma vaininiekiem bija iespēja satikt savus konkurentus, jo intriga par to, kurš būs uzvarētājs, tika saglabāta līdz pat pasākuma beigām. Noslēguma ceremonijas laikā visi kopā atskatījās uz konkursā paveikto, redzēja citu dalībnieku radošos darbus, iepazinās ar konkursa radošo komandu, kā arī baudīja iluzionista Artūra aizraujošo priekšnesumu. Visiem sanākušajiem bija iespēja piedalīties Brīnumskapja loterijā un laimēt vērtīgas balvas no konkursa organizatoriem un atbalstītājiem.

Neviena klase nepalika bez balvām. Konkursa godalgoto vietu ieguvēji balvās saņēma gan grāmatu un žurnālu komplektus no Zvaigzne ABC un žurnāla “Ilustrētā Junioriem”, kā arī pārsteiguma balvas no sadarbības partneriem: iZvaigzne – interaktīvos mācību materiālus, “Amber puzzle” – pužļu komplektus, dāvanu karti visai klasei no “Mežakaķis” un “Tarzāns”, kā arī ekskursiju pa Dailes teātri. Lielākie gudrinieki – pirmās vietas ieguvēji – Iecavas vidusskolas 6.a klase un Madonas 1. pamatskolas 8.a klase laimēja ceļojumu ar prāmi uz Stoholmu, kā arī saņēma Zvaigzne ABC dāvanu katri Ls 250 vērtībā mācību grāmatu iegādei un pārsteiguma balvu no bērnu iemīļotā žurnāla “Ilustrētā Junioriem” - pusgada abonementu žurnālam.

P.S. Apskati arī bilžu galeriju un video no krāšņā pasākuma!

6.a klases audzinātāja Līga Āboltiņa Žīgure

 

6.a klases skolēnu iespaidi par pasākumu


No rīta, kad izbraucām, skrēja drebuļi pār kauliem ar jautājumiem:’’Kā būs un kas būs?’’

Kad nokļuvām uz kuģa, bijām pārsteigti, jo kuģis bija pasakaini skaists. Tas bija apbrīnojams. Uz kuģa bija ļoti interesanti.

Mēs ieguvām sesto vietu un priecājamies par to, un mums tagad ir iespēja doties uz izklaides parku ‘’Tarzāns’. Pēc apbalvošanas mūs izklaidēja iluzionists, kas bija sagatavojis priekšnesumu. Bija interesanti uz kaut ko tādu paskatīties. Vēlāk uzēdām cepumus, augļus un iemalkojām sulu. Tad bija laiks doties prom. Šī diena tika skaisti pavadīta, un jebkuram no mums deva sparu piedalīties arī nākošreiz.

Marta

Šis pasākums bija ļoti interesants. Es pirmo reizi biju uz kuģa klāja, tā ka tas man bija jauks pārsteigums. Apbalvošana notika modernā zālē. Es pats aktīvi piedalījos gan erudīcijas, gan radošo darbu sagatavošanā. Izveidoju scenāriju angļu valodas konkursam “Mana sapņu zeme”.

Norberts

Kad ieraudzīju “Tallink” kuģi “Romantika” man apžilba acis no tā apjoma un krāšņuma. Kad iegājām iekšā, varējām uziet uz kuģa augšējā klāja, no kura pavērās brīnišķīgs skats uz Rīgu un Daugavu. Katrai klasei bija atvēlēta sava vieta un katrs varēja remdēt slāpes šajā karstajā dienā ar apelsīnu sulu. Mēs lepojamies ar iegūto 6.vietu.

Samanta

Man ļoti patika noslēguma pasākums. Katrs varēja piedalīties loterijā, aizpildot anketas. Es biju viena no 10 laimīgajiem, kas ieguva balvas. Tā bija pavārgrāmata un disks. Ļoti interesants bija burvju mākslinieka priekšnesums ar bumbiņām un auklām.

Gunta Alise

GALERIJA

Ir Adventa laiks. Daudzi cilvēki šajā  laikā saskata gaismas atnākšanu, citi -  Kristus piedzimšanu. Ar mazo simboliņu- sveces liesmiņu - mēs ejam pretī gaismai un Kristus piedzimšanai. Simbolam nav nekādas nozīmes, ja aiz tā nestāv mūsu rīcība - mūsu labie darbi, smaids un mīlestība.

Tumšākā diena, garākā nakts…. Tāds ir šis laiks un vislabākais laiks, lai iedegtu gaismu sirdīs un samīļotu visus, kuri mums ir dārgi. Mēs savus vecākus, vecvecākus, skolotājus, brāļus un māsas samīļojām ar mūziku un aicinājām ar mūzikas skaņām vairot sevī gaišumu un labestību. Aicinājām skaņdarbu melodijās saklausīt Ziemassvētku stāstu, kurā galvenie varoņi bijām mēs. Stāstā bija interesanti notikumi, kas radīja Ziemassvētku gaisotni katrā sirsniņā.

Katrs Ziemassvētku stāsta varonis saņēma pateicības rakstu ar režisoru vērtējumu. Bet kā koncertu vērtē paši stāsta varoņi? Visi kā viens apgalvo, ka viss paticis – gan gatavošanās koncertam – eglītes gādāšana un scenārija veidošana, gan interesantie un labi sagatavotie skaņdarbu izpildījumi. Lai  arī skolēnos valdījis neliels satraukums, tas veiksmīgi pārvarēts, un viss noritējis jauki. Īpaši paslavēti puiši – Markuss, Dairis, Viesturs, Rainers - par kuplās eglītes sagādāšanu un Agnija un Renārs par pasākuma vadīšanu.

Paldies skolotājiem - režisoriem, kuri iemācīja  izskanējušo Ziemassvētku stāstu!

Lai Ziemassvētku laikā  no sirds uz sirdi staro ticības baltā gaisma!

Lāsma Amanda Čečiņa, 6.a klases skolniece

GALERIJA

Ilgi gaidītā diena pienāca, un mēs ar klasi devāmies ekskursijā uz TARTU. Ceļš bija diezgan tāls, bet laiks pagāja ātri.

Sākumā mēs aizbraucām uz akvaparku ,,Aura’’. Visiem baseinā ļoti patika, jo tā bija lieliska iespēja kopā atpūsties. Prieks bija par tiem, kuri skolā teica, ka uz akvaparku neies. Viņi    izklaides baudīja ar prieku un mainīja iepriekšējo priekšstatu par akvaparku.

Mūsu galvenais ekskursijas objekts bija  jaunais Tartu zinātnes centrs “AHHAA”. Pirms mācību ekskursijas internetā izlasījām, ka  zinātnes centrs “AHHAA” piedāvā gan zinātni, aizraujošas nodarbības, piedzīvojumus un noderīgas iemaņas, gan dod iespēju patīkamai laika pavadīšanai. Centrā ir atraktīva mācību vide un var  iegūt jaunas zināšanas. Lielākā daļa izstāžu veidotas pēc metodes "rokas klāt". Katrs  pats visu var  sajust un izmēģināt.  Tas mūs ieinteresēja un par to pārliecinājāmies, esot centrā.

Uzzinājām, ka “AHHAA” ir Baltijas valstīs lielākais šāds centrs, kas aizraujošā veidā iepazīstina ar zinātni un tehnoloģijām. Gide pastāstīja, ka  zinātnes centra  nosaukums ir izvēlēts, lai atspoguļotu emocijas, kādas rodas, viesojoties te, un kuras izteikt palīdz: “ Ahā! “

Vai maniem klasesbiedriem radās šādas emocijas? Kā viņi vērtē zinātnes centra apmeklējumu?

Dairis: Man vislabāk patika braukšana pa virvi ar velosipēdu 9 metru augstumā no zemes. Sākumā bija nedaudz bail, bet to ātri pārvarēju un braucu vairakkārt. Interesanti bija arī mūzikas istabās.

Viesturs: Aizraujoši bija sevi ar visu krēslu uzvilkt deviņus metrus augstā tornī un tad strauji nolaist lejā.  Man patika tās izjūtas, kuras rodas nolaižoties. Interesanti un jautri bija  spoguļlabirintā un  kuģa telpā ar slīpo grīdu. Tas radīja izjūtas, it kā mēs būtu uz kuģa vētras laikā.

Loreta: Man patika viss. Vislabāk man patika zīmēšana ar krāsu automātiem un  cāļu  inkubators.

Marta : Viss bija ļoti forši. Man patika mūzikas istabā, jo tur varēja spēlēt interesantas klavieres, elektrisko kokli, ģitāru un klausīties dažādu tautu mūziku. Interesanti bija fotografēties, kad bija jāpārspridzina balons.

Markuss:  Man patika pazemes dzīlēs, šķībā grīda, greizie spoguļi un spoguļistaba ar labirintiem. Bija tāda sajūta, ka netikšu ārā no labirinta. Tā bija izveidota ļoti interesanta. Kopumā varēja daudz mācīties un arī atpūsties.

Tomass: Man patika zinātnes centra veikals. Tur bija dažādas interesantas lietas, dažas arī iegādājos.

Norberts :Interesanta bija burbuļu veidojamā ierīce un spēles, kuras darbojās ar ūdens un gaisa palīdzību.  Tur jau bija vērojami fizikas likumi, kuri būs jāmācās vēlākajās klasēs. Bija apskatāma milzīga enerģijas mašīna jeb Ņūtona ābele. Necerēti interesanti bija planetārijā, kurā  redzējām miljoniem zvaigžņu un skatījāmies filmu par kosmosu, kā arī klausījāmies stāstījumu  angļu valodā. Dažbrīd sagriezās galva. Tiešām bija izjūta, ka esam kosmosā. Mani  pārsteidza  Hobermana lode.

Kopumā pēc ekskursijas rakstot izvērtējumā  klasesbiedri  atzina, ka šī ekskursija ir bijusi ļoti  interesanta un ir gūtas  pozitīvas emocijas un ka šādas mācību ekskursijas vajadzētu rīkot vairāk. Iesakām arī citām klasēm noteikti apmeklēt šo zinātnes centru.

Samanta Daiga, 6.a klases skolniece

Pēc konkursa ,,Zvaigžņu klase’’pirmās kārtas labajiem rezultātiem ar  prieku pildījām otrās kārtas uzdevumus. Otrā kārta bija veltīta dabaszinātņu priekšmetiem. Teorijas daļā uzdevumi bija ļoti interesanti, kas tiešām rosināja interesi par dabaszinātnēm. Bija uzdevumi, kurus tik ātri nevarēja sameklēt, izdomāt un izrēķināt.  No 70 punktiem šajā daļā esam ieguvuši 65 punktus, kļūdījāmies vienā jautājumā. Kopvērtējumā no 138 skolu komandām  esam 3. vietā. Vēl jāgaida 2.kārtas radošā darba vērtējums.

Radošā darba uzdevums bija izvēlēties kādu aizraujošu dabaszinātņu vai eksakto mācību priekšmetu eksperimentu un to nofilmēt. Video bija uzskatāmi jāattēlo, kāpēc izvēlējāmies  tieši šo eksperimentu, eksperimenta veikšanai nepieciešamie piederumi, eksperimenta gaita, secinājumi.  Mēs izvēlējāmies eksperimentu,, Ziloņa zobu pasta”. Šis eksperiments bija īpaši interesants un pārsteidza mūs ar savu galarezultātu-  krāsu, putām un dūmiem. Vērojām, kā vielas - ,,Fairy” mazgāšanas līdzeklis, kālija jodīds un ūdeņraža peroksīds - , savstarpēji reaģējot, veido citas vielas, kas puto, izdala dūmus un veido citas krāsas.   Paldies skolotājai Andai par palīdzību un  par intereses radīšanu.

Radošais darbs tiks vērtēts pēc šādiem kritērijiem: darba izpilde (kvalitāte), oriģinalitāte, tēmas atspoguļojums un moderno tehnoloģiju izmantošana (tehniskais izpildījums). Katru radošo darbu vērtēs trīs žūrijas. Vienas žūrijas maksimāli piešķiramais punktu skaits vienas klases radošajam darbam ir 20 punkti (4 kritēriji x max 5 punkti = 20 punkti). Tātad vienā kārtā par radošo darbu maksimāli iespējams iegūt 60 punktus.

Ceram uz labiem rezultātiem!

Marta Zandersone,  6.a klases komandas kapteine