2012./2013.m.g.

Deju svētki Naukšēnos 29.05.2013.

Zanda un Matīss paspēj gan dejot, gan muzicēt skolas orķestrī.

 

Sveiciens skatītājiem, tai skaitā vecākiem!

 

Projektu nedēļas nodarbības bija veltītas ūdenim, jo 22. marts ir starptautiskā ūdens diena! Šajā nedēļā veicām dažādus laboratorijas darbus par ūdeni, fotografējām ūdeni, ledu, sniegu, un veidojām foto kolāžas, iepazināmies ar bezalkoholisko dzērienu ražošanu SIA „Naukšēni”, veidojām ūdens avīzi, gatavojām plostus. Liels paldies atsaucīgajiem skolotājiem, kas mums palīdzēja ieplānoto realizēt – Uldim Žīguram, Līgai Āboltiņai-Žīgurei un Ligitai Gailei.

Visi 5.a 16 skolēni atzina, ka mācīšanās projektu nedēļā patika daudz labāk par tradicionālo mācīšanos. Uz jautājumu projekta izvērtēšanas anketās, kas tev vislabāk patika, bija ļoti dažādas atbildes. Dažas no tām:

 

  • Man vislabāk patika ekskursija uz Naukšēniem, jo tur varēja iet šaurajā, tumšajā, sabrukušajā pagrabā – man patīk spocīgas vietas. (Emīls)
  • Man ļoti patika plosta veidošana pie skolotāja Ulda, jo šādas nodarbības meitenes nevar darīt katru dienu (Krista)
  • Man patika ekskursija uz Naukšēniem, jo tur varēja degustēt dažādus dzērienus un redzēt kā gatavo limonādi. (Liāna)
  • Man vislabāk patika skatīties filmu „Sapņu komanda”, tā bija ļoti interesanta un lika aizdomāties par savu komandas darbu un spēku. (Līga)
  • Man vislabāk patika plostu gatavošana, jo tur es varēju izpausties. (Klāvs)
  • Man vislabāk patika kolāžu veidošana, jo bija interesanti. (Oskars)
  • Man patika ūdens avīzes veidošana, jo bija forši taisīt sludinājumus. (Elīna)
  • Man vislabāk patika eksperimenti, tāpēc ka man patīk darboties laboratorijā. (Zanda)

 

Uz jautājumu – ko tu jaunu iemācījies, skolēni atbildēja:

 

  • Iemācījos taisīt foto kolāžas, uzzināju kā ražo dzērienus Naukšēnos. (Reinis)
  • Uzzināju kā veidojās sniegpārsliņa, kad dzied Latvijas himnu, iemācījos taisīt foto kolāžas. (Matīss)
  • Uzzināju, kā mērīt ūdens kušanas un viršanas temperatūras, kā mainās sniegpārsliņas, ja skan mūzika. (Marta)
  • Iemācījos mērīt ūdens temperatūru ar sensoru, uzzināju kā ražo „Naukšēnu dzērvenīti”, uzzināju, ka skanot dziesmai, veidojas dažādas formas sniegpārsliņas. (Zanda)
  • Uzzināju, ka projektu nedēļa ir interesanta, ka jābūt draudzīgiem un jāstrādā grupās, iemācījos taisīt plostu. (Amanda)
  • Iemācījos taisīt kolāžas, zīmēt sniegpārsliņas. (Sabīne)
  • Uzzināju daudz par ūdeni, kā veidot plostu, un kā ražo limonādi. (Roberts)
  • Es uzzināju, ka Valmierā ir 260m dziļš urbums, no kura tiek ņemts ūdens Naukšēnos ražotiem dzērieniem. (Elīna)
  • Iemācījos dziedāt, taisīt kolāžas. (Oskars)
  • Es iemācījos veidot foto kolāžas, uzzināju, kā taisa Naukšēnu dzērienus. (Džūlija)
  • Es uzzināju, ka labi ir lietot linsēklu eļļu, uzzināju, kā mērīt temperatūru ar sensoru. (Liāna)
  • Es uzzināju, kā iepako limonādes, iemācījos taisīt foto kolāžas, iemācījos rīkoties ar temperatūras sensoru. (Emīls)

 

Ieskats nodarbībās:

1. Ūdens kušanas un viršanas temperatūru mērījumi

Zanda, Līga un Emīls jau apguvuši sensora lietošanu


Reinis un Liāna domā – ar ko sākt?


Sabīne un Klāvs domā, kur novietot vārglāzi


Robetrs mēra sniega kušanas temperatūru

 

 

2.Ūdens avīzes veidošana:

Skolotājas Līgas vadībā par sniegpārsliņām viss ir skaidrs


Sludinājumu veidošanas grupiņa


Reinis veido uzsaukumu par ūdens taupīšanu

 

 

3. Piedalīšanās „Namdaru darbnīcā”:

Līga un Krista iemēģina lielo zāģi


Roberts izmēģina spēku un precizitāti


 

4. Plosta veidošana:

Vispirms uzmanīgi jānoklausās, kā rīkoties!


Krista un Sabīne jau ķeras pie darba


Džūlija savu plostu nolēmusi veidot no nomizotiem baļķīšiem


Urbšanas iemaņas mums vēl nav…


Elīna un Zanda lepnas par paveikto

 

 

5. Ekskursija uz Naukšēniem

Degustācijas zālē.


Degustējam daudzveidīgo produkciju


Cilvēkmuzejā Matīss tiek nomērīts ar naukšēniešu pirkstiem


Aizpildam muzeja anketas


Mēģinām atšifrēt naukšēniešu senos vārdus

 

6. Krāsu reakcijas ūdens šķīdumos:

Amandai top krāsains zīmējums


Albertam darbs jau gatavs!


Oskars un Emīls iegrimuši radošajā darbā


Savas krāsainās izjūtas atspoguļo Līga un Sabīne

 

7. Foto kolāžu veidošana:

Alberts: Sniega un ledus daudzveidība


Amanda: Rūjas upe pavasarī


Džūlija: Ūdens agregātstāvokļi


Elīna: Ūdens agregātstāvokļi


Emīls: Sniega daudzveidība


Klāvs: Dzīvība sniegā (Interneta resursi)


Liāna: Daudzveidīgais sniegs


Līga: Rūjas upe


Matīss: Sniega figūras


Marta: Rūjas upe


Oskars: Sniegs virs zemes…


Reinis: Sniega skulptūras


Sabīne: Ledus un sniega mežģīnes


Zanda: Pēdas sniegā

 

1) piedalījāmies sveču liešanas nodarbībā Valmieras vēstures muzejā;

2) apmeklējām muzikālu izrādi „Viens pats Ziemassvētkos no citas planētas”.

 

 

Sveču izveidošana ar iemērkšanas paņēmienu ir darbs, kurš prasa lielu pacietību. Neskatoties uz to, visi šo darbiņu veiksmīgi pabeidzām un katrs no muzeja aizgāja ar savu veidotu sveci!