Projektu nedēļas nodarbības bija veltītas ūdenim, jo 22. marts ir starptautiskā ūdens diena! Šajā nedēļā veicām dažādus laboratorijas darbus par ūdeni, fotografējām ūdeni, ledu, sniegu, un veidojām foto kolāžas, iepazināmies ar bezalkoholisko dzērienu ražošanu SIA „Naukšēni”, veidojām ūdens avīzi, gatavojām plostus. Liels paldies atsaucīgajiem skolotājiem, kas mums palīdzēja ieplānoto realizēt – Uldim Žīguram, Līgai Āboltiņai-Žīgurei un Ligitai Gailei.
Visi 5.a 16 skolēni atzina, ka mācīšanās projektu nedēļā patika daudz labāk par tradicionālo mācīšanos. Uz jautājumu projekta izvērtēšanas anketās, kas tev vislabāk patika, bija ļoti dažādas atbildes. Dažas no tām:
- Man vislabāk patika ekskursija uz Naukšēniem, jo tur varēja iet šaurajā, tumšajā, sabrukušajā pagrabā – man patīk spocīgas vietas. (Emīls)
- Man ļoti patika plosta veidošana pie skolotāja Ulda, jo šādas nodarbības meitenes nevar darīt katru dienu (Krista)
- Man patika ekskursija uz Naukšēniem, jo tur varēja degustēt dažādus dzērienus un redzēt kā gatavo limonādi. (Liāna)
- Man vislabāk patika skatīties filmu „Sapņu komanda”, tā bija ļoti interesanta un lika aizdomāties par savu komandas darbu un spēku. (Līga)
- Man vislabāk patika plostu gatavošana, jo tur es varēju izpausties. (Klāvs)
- Man vislabāk patika kolāžu veidošana, jo bija interesanti. (Oskars)
- Man patika ūdens avīzes veidošana, jo bija forši taisīt sludinājumus. (Elīna)
- Man vislabāk patika eksperimenti, tāpēc ka man patīk darboties laboratorijā. (Zanda)
Uz jautājumu – ko tu jaunu iemācījies, skolēni atbildēja:
- Iemācījos taisīt foto kolāžas, uzzināju kā ražo dzērienus Naukšēnos. (Reinis)
- Uzzināju kā veidojās sniegpārsliņa, kad dzied Latvijas himnu, iemācījos taisīt foto kolāžas. (Matīss)
- Uzzināju, kā mērīt ūdens kušanas un viršanas temperatūras, kā mainās sniegpārsliņas, ja skan mūzika. (Marta)
- Iemācījos mērīt ūdens temperatūru ar sensoru, uzzināju kā ražo „Naukšēnu dzērvenīti”, uzzināju, ka skanot dziesmai, veidojas dažādas formas sniegpārsliņas. (Zanda)
- Uzzināju, ka projektu nedēļa ir interesanta, ka jābūt draudzīgiem un jāstrādā grupās, iemācījos taisīt plostu. (Amanda)
- Iemācījos taisīt kolāžas, zīmēt sniegpārsliņas. (Sabīne)
- Uzzināju daudz par ūdeni, kā veidot plostu, un kā ražo limonādi. (Roberts)
- Es uzzināju, ka Valmierā ir 260m dziļš urbums, no kura tiek ņemts ūdens Naukšēnos ražotiem dzērieniem. (Elīna)
- Iemācījos dziedāt, taisīt kolāžas. (Oskars)
- Es iemācījos veidot foto kolāžas, uzzināju, kā taisa Naukšēnu dzērienus. (Džūlija)
- Es uzzināju, ka labi ir lietot linsēklu eļļu, uzzināju, kā mērīt temperatūru ar sensoru. (Liāna)
- Es uzzināju, kā iepako limonādes, iemācījos taisīt foto kolāžas, iemācījos rīkoties ar temperatūras sensoru. (Emīls)
1. Ūdens kušanas un viršanas temperatūru mērījumi

Zanda, Līga un Emīls jau apguvuši sensora lietošanu

Reinis un Liāna domā – ar ko sākt?

Sabīne un Klāvs domā, kur novietot vārglāzi

Robetrs mēra sniega kušanas temperatūru
2.Ūdens avīzes veidošana:

Skolotājas Līgas vadībā par sniegpārsliņām viss ir skaidrs

Sludinājumu veidošanas grupiņa

Reinis veido uzsaukumu par ūdens taupīšanu
3. Piedalīšanās „Namdaru darbnīcā”:

Līga un Krista iemēģina lielo zāģi

Roberts izmēģina spēku un precizitāti
4. Plosta veidošana:

Vispirms uzmanīgi jānoklausās, kā rīkoties!

Krista un Sabīne jau ķeras pie darba

Džūlija savu plostu nolēmusi veidot no nomizotiem baļķīšiem

Urbšanas iemaņas mums vēl nav…

Elīna un Zanda lepnas par paveikto
5. Ekskursija uz Naukšēniem

Degustācijas zālē.

Degustējam daudzveidīgo produkciju

Cilvēkmuzejā Matīss tiek nomērīts ar naukšēniešu pirkstiem

Aizpildam muzeja anketas

Mēģinām atšifrēt naukšēniešu senos vārdus
6. Krāsu reakcijas ūdens šķīdumos:

Amandai top krāsains zīmējums

Albertam darbs jau gatavs!

Oskars un Emīls iegrimuši radošajā darbā

Savas krāsainās izjūtas atspoguļo Līga un Sabīne
7. Foto kolāžu veidošana:

Alberts: Sniega un ledus daudzveidība

Amanda: Rūjas upe pavasarī

Džūlija: Ūdens agregātstāvokļi

Elīna: Ūdens agregātstāvokļi

Emīls: Sniega daudzveidība

Klāvs: Dzīvība sniegā (Interneta resursi)

Liāna: Daudzveidīgais sniegs

Līga: Rūjas upe

Matīss: Sniega figūras

Marta: Rūjas upe

Oskars: Sniegs virs zemes…

Reinis: Sniega skulptūras

Sabīne: Ledus un sniega mežģīnes

Zanda: Pēdas sniegā